Kasza gryczana z warzywami

Każdy z nas chce być zdrowy szczupły i uśmiechnięty 😀
Czy zauważyliście, że to często idzie w parze?
Gdy czujemy się dobrze, uśmiech sam pojawia się na naszej twarzy.
 

Jedzenie sprawia nam przyjemność, ale też dostarcza naszemu organizmowi niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania.A czy wiecie, że jednym z ważnych elementów jest równowaga kwasowo-zasadowa organizmu?

Objawami długotrwałego zakwaszenia są: ból głowy, senność i uczucie ciągłego zmęczenia.
Zastanawiacie się co jeść by tę równowagę utrzymać.

 

W następnym poście postaram się umieścić listę produktów zakwaszających i alkalizujących nasz organizm. Na razie zapraszam do przeczytania artykułu, w którym znajdziecie przepis na jeszcze jedno pyszne, alkalizujące danie.Przygotowałam dziś kaszę gryczaną z warzywami.

Kasza gryczana należy do produktów słabo zakwaszających nasz organizm, na co warto zwrócić uwagę.  Dodatkowo wspomaga oczyszczanie naszego organizmu.
Warzywa należą do produktów korzystnie działających na nasz organizm.
Są bogate w witaminy i minerały i są zasadotwórcze.
Taką kaszę można zjeść samą albo podać jako ciekawy dodatek do obiadu.
 
Kasza gryczana z warzywami
 
Składniki:
  • 100 gram kaszy gryczanej
  • 1 marchewka
  • mały por lub połowa dużego
  • kawałek selera
  • ewentualnie inne warzywa
  • 2-3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz i kolendra w ziarnach
  • natka pietruszki lub kolendry do posypania
  • łyżka oleju
Selera i marchewkę kroję w drobne kawałki i wrzucam na rozgrzany olej. Dorzucam pora pokrojonego w półplasterki.
Doprawiam rozgniecionymi ziarnami kolendry i solę.
Dodaje czosnek.

 

Gdy warzywa są miękkie dodaję do nich ugotowaną wcześniej kaszę.
Doprawiam pieprzem i posypuję natką.
I zjadam ze smakiem 😀
Macie ochotę na zdrowie?
Smacznego,